maanantai 20. helmikuuta 2023

maanantai

ja uus viikko sitte alootttu ja aiva normaaliis merkiis. Ja sellaanen seittemisen tuntia tuli puksutettua yhteen kyytiin ja se tuntuu piisaavanki, niitä päivällisiä torkahteluuta ei juuri kannata laskiakkaa. Enoo enää ruukannukkaa oikeen reheristi päikkäriitä nukkua, ne televison ääres tapahtuvat torkkumset piisaa aiva yhtä hyvin.
toki tuaki siinä nukuttamises alillansa auttoo, pari tuallaasta hömpsyä on oikeen passeli yämyssy. Ainaki niin oon havaannu. Jokku juaa tuata jonku kaakaojuaman kans, mutta siihen minen rupia, maistuu aiva hyvältä raakanaki ja son mun suun mukaasta. Oonkohan tällä reissulla ostanu mitää ns. ulukolaasta juamaa? No, joitaki olusia oon saattanu ostaa, mutta muis juamis oon kyllä pysytelly paikallisis ja ne kelepaa mulle oikeenki hyvin. En muutoonkaa harrastele viskiä ja niitä täälä ei teheräkkää, vaikka kaikki paikalliset puhuu viinasta viskinä... tais se Japanilaanen Sapporo olla se ulukolaanen olut jota oon ostanu ja sitäki ne pari purkkia kun niin somasti Lotukses kohoralle sattuu. Uutisekki tuas kattelin ja mitää kovaa merkittävää en havaannu, ryssät ottaa kunnolla turpaansa ja sehään on niille aiva oikeen. Ukrainaan vain lisää asetita niin alakaa Puuttinki pian tajuta teheneensä virheen. Vaalkonetta enoo viäläkää aukaassu ja tuskin aukaasenkaa, jos en sitte piruuttani katto ketä se suasittelis äänestettäväksi. Mutta tuskin viittin siihen ruveta. Sain eileen taas Skyshowtimenki näkymähän kun sain toisen selaamen toimimahan, oli viikon verran jotenki juntturas, mutta eileen ihimeekseni aukes ja sitä sitte tovin täs pöyränääres kattelinki ennenku nukkumahan rupesin. Oliskohan se lyhyestä virsi kaunis, ei tuu mitää miälehen ja silloon on turha yrittääkkää. Orotellahan josko joku asia putkahtaas päähän.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti