torstai 18. tammikuuta 2018

Bangkok

käyty ja lappuun piirrustettu kuvio. Oli lähetystö muutanu sitte viimekäynnin ja parempaaa paikkaan. Pikkuusen vain tuumatutti hissisysteemi, mutta perille löyrettihin ja oli oikeen ystävällinen ja rento vastaanotto. Toki virallisiltaosin virallinen, niinku kuuluuki. Homma ohi sujuvasti ja päälle vaalikaffit piparin kera. Tarkootus oli kattella vaalikalialle paikka, mutta se jotenki jäi ja katteltiin kyyti MBK-ostoshelevettiin johona meniki toinenki tovi ennenku asiat joita mentihin siältä hakemahan löytyy. Näläkä oli jo siinä vaihees niin lujaa, jotta tuli sorruttua ensimmääsehen pitsapaikkahan. No, pitsa oli sopivan kokoonen ja kohtuullisen makuunenki, juamana oli vain fantaa jotta se pikkuusen vesitti hommaa... Itteasias koko hommas kävi niin, jotta ne vaalioluet juatihin vasta Samchiukis ku oli istuttu toiset reippaan kakstuntisen verran vanis... Ostoshelevetis saiki taaplata oikeen kunnolla, mutta jaksaa sitä kumminki ku vain haluaa. Eikä ollu pakko, mutta hommat hoirettihin niinku kuuluuki. Nyt sitte kotona ja terassilla hikoolemas. Aika lämmin meinaa olla. Johonaki temppelis olis juhulat, mutta sain justihin kuulla jottei sinne mennäkkää. Taitaa lankomiäs olla pikkuusen väsähtäny ja minen aja jos oon ottanu ja niinku nyt oon. En aja vaikka kuinka olis lyhkäänen matka, silläki matkalla saattaa jotaki tapahtua ja silloon on vaara jotta fallesta teherähän syyllinen vaikkei oliskaa. Samchukin torilla oroteltihin kyytiä ja hakaasin siitä kaupasta (en seiskasta ku kello ei ollu vielä viittä...) isoon pullon LEOa ja kyllä maistuu oivalliselta viikon paussin jäläkehen. Siinä samalla pikkuusen einehrittihin, Tipi nuurelisoppaa ja mä maistelin paikallisen yrittäjän käärylehiä. Torettihin, jotta me teherähän parempia, mutta laarusta pitää maksaa. Siinä sitte ostettihin sioo pussillinen niitä sokerittomia nisun tyyppisiä juttuja ja autos kerkisin syärä kolome pientä pullaa. Kotio ku päästihin niin pussia ei näkyny mihinää ja kysyynki, jotta mihinä helevitis on mun nisut? Mulle kiikutettihin pussi jonka pohojalla yks vaivaanen nisu! Totesin, jotta son vain niin jottei sekää takaa mun saamista jotta ostaasin itte. Ku väki kerkiää vetämähän melekoosella vauhrilla ja vaimo jotenki pitää kaikkia yhteesinä. Vittu, olin tarkoottanu ne enemmänki ittelleni ja vaikka ehtoommalla syätäväksi! Pitää selekeämmin ilimaasta, jotta mikon mulle vain ja ainoastaan! Silloon ku mä ostan taloutehen jotaki, siitä saa kaikki, mutta auta armias jos joku muu tuaa jotaki niin mulle ei siitä sitte piisaa palaakaa. Eileenki tänne kiikutettihin isoo terttu pikkupanaania, mutta ku menin keittiöön kattomaan niin en nähäny yhtäkää! Vittu, pitänee ostaa omat tertut niitäki ja pitää ittellä! niinku huamaatta, alakaa tämä ydinperheen tyyppises olomuaros oleminen jollakitapaa ottamahan pattihin, jos ei enemmänki. Ja vaimo sitte koittaa asettaa hernettä nenukkiinsa, mutta kelleppäs muulle mä näitä asioota toimitan? Täs huushollis meinaan piisaa näitä vapaamatkustajia aiva piisalle asti, vaikkei täälä ruaat niin kalliita ookkaa niin silti. lankomiähen vaimo tekee ruaat, ei siinä mitää, mutta enimmäkseen ainekset tuloo meirän pussista. Taitaa tulla täyrellisestikki. Nojaa, piisaasko jo tuosta aiheesta. Alakaa pian ottaa vain enemmän kupoliin. Nyt kaupalta kolaa ja jäitä ja sitte kuppiin Smirnoffin Midnightia!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti