lauantai 23. joulukuuta 2023

tuoretori

tuliki sitte käytyä, jotta ei tartte aamulla mihinkää sännätä ja saa olla aiva rauhas. Tuos naamakiriaa kattelles Vellu oli kommentoonu jotaki oluesta ja kysyy, jotta toinko tullessani takkutukkaa tänne joulupöytähän. Vastaus oli, jotta en mihinää juo olutta ruaan kans ja siksitoiseksi takkutukka (Sandel) eioo yhtää kummempaa laakeria ku mitä täältä saa. Niinku oon sanonu, pyrin käyttämään tämän maan tuatteita niin palio ku vain pystyn ja son täysin maharollista. Kaurahiutaleet ja voi tuloo vissiin Australiasta ja uuresta-Seelannista ja siinä ne melekeen sitte onki. Oluet on aiva yhtä hyviä, sitä tummaa olutta josta tykkään ei vain taharo olla juuri mihinää ja sonki Laosilaasta, jotta tuonttavaraa laillansa seki. Mutta en sitäkää asiakseni lähäre mistää hakemahan, jos olutta haluan, saan sitä tuosta lähikaupasta ja son taatusti kylymää! Kauppias ruukaa pitää niitä pakkases, mutta mua varte pitää jääkaapis ku oon sanonu, ettei olut saa olla liika kylymääkää, ei se maistu oikeen hyvältä jos son melekeen jääs. Mutta manittu Vellu on ollu ikäsnsä varsinaanen poskisolisti ja saa toki sellaasena pysyäkki ei siinä mitää. Mukava poika ja oon sen tuntenu pienestä pitäen, son nelisen vuotta mua nuaree. Mutta se tälläkertaa oluesta ja sen laaruusta. Tosiaan ollu pikkuusen viiliähkö päivä ja meillä eioo vissihin tuuletnkaa ollu päällä ollenkaa ja tuskin paankaa kun vasta illalla levolle mennes ja silloonki vain ykköselle. Nyt sain muuten aika etuusan VPN-palavelun jolla näen suamen television, eli sen parjatun Areenanki. Ja miksei sillä näe muutaki jos haluaa kattella, mutta se Areena mulle ainaki alakuhun piisaa oikeenki hyvin. Mutta ensiksi kattelen Boschin loppuun.

1 kommentti:

  1. Ole hyvä. Aina sitä aseveljeä jeestaan ja vinkki kannattaa aina katsoa... ;)

    VastaaPoista